19 Снежня
19.12.2017

Як перажыць святы не збочваючы з правільнага шляху?

logo
Здаровае меню
91 0 6
Памер шрыфта:
  • A
  • A
  • A

- Ты ж збіралася худзець? 
- Я ем салату! 
- Ты змяшала мяса, каўбасу, бульбу, грыбы і маянэз! 
- Я ем. Салату.

Вы зніжаеце вагу? Так .... Задача не з лёгкіх! І, напэўна, гэта не першая ваша спроба? Зноў пачынаеце з панядзелка? Зноў невытрывалі? «Але ж было свята. Я толькі кавалачак ... Гэта ж не смяротна ... »- апраўдваеце вы сябе зноў і зноў! Кавалачак – вядома не смяротна. Але часта за ім ідуць яшчэ і яшчэ і ў выніку знікае цэлы торт, салата, а за ёй ідзе порцыя апетытнай смажанай бульбачкі або пара кавалачкаў мяса па-французску, яшчэ каўбаска і яшчэ шмат спакуслівай ежы, а яшчэ і кетчупа з маянэзам пабольш, пабольш ... «Ужо калі наядацца, то наядацца. А потым, калі спатрэбіцца, выкарыстаю экстраныя меры».

Як заўважна пахудзела за апошні час ваша жонка!

- Гэтым яна абавязана адной хітрай кітайскай дыеце: цэлы месяц есці толькі курыны булён з дапамогай кітайскіх палачак.

У выніку вы зноў трапляеце ў гэтае «замкнёнае кола» святаў, гасцей, «смачных» вячорак з сябрамі. Як жа вырвацца з гэтага заганнага кола і навучыцца казаць не ў першую чаргу самой сабе…?!

Важна ўсвядоміць, што святы будуць у вашым жыцці заўсёды. А падобныя мерапрыемствы – гэта выпрабаванне на трываласць. Але пры кожным такім выпадку вы павінны задаваць сабе пытанне: калі я цяпер гэта з'ем – ці дасягну я таго, чаго так доўга хачу, ці пахудзею я на 5, 10 ... 15 ... кг або мая мэта адсунецца яшчэ на час, зноў на некалькі крокаў наперад, і я зноў буду пачынаць усё спачатку? Перастаньце зніжаць вагу ад вясны да лета, ад халата да сукенкі, ад свята да свята і ўжываць «дурныя дыеты», а лепш навучыцеся ўспрымаць святы не як «свята жывата», а як магчымасць быць разам з тымі людзьмі, з якімі вам сапраўды прыемна бавіць свой каштоўны час.

Урач кажа пацыенту, які пакутуе ад залішняй вагі:

- Вы можаце есці ўсё, што душа захоча, а вось вам спіс таго, што яна павінна захацець.

Калі вы хочаце застацца ў выдатнай форме і не шкадаваць пра мінулыя святы – выконвайце простыя правілы:

  1. Сачыце за рэжымам дня і рэжымам харчавання. Не сядайце за святочны стол галоднымі. Не грэбуйце сняданкам, абедам і лёгкай вячэрай. Не пераядайце за святочным сталом.
  2.  Для гатавання страў выкарыстоўвайце карысныя, менш каларыйныя прадукты. Напрыклад, маянэз можна замяніць альбо разбавіць ёгуртам; каўбасу ў салаце – варанай курыцай альбо ялавічынай; калі аддаеце перавагу бульбе, то варанай, а не смажанай; на гарнір лепш выбраць тушаную, запечаную альбо свежую агародніну. А можна прыгатаваць агародніну і мяса або рыбу на грылі. Атрымліваецца вельмі смачна!
  3. Калі вы плануеце сустракаць святы ў гасцях альбо ў рэстаране, выбірайце стравы, прыгатаваныя максімальна проста. Напрыклад, мяса, рыба, агародніна. А салаты, такія як «Мімоза», «Селядзец пад футрам» зусім не лічацца салатамі. Гэта высока каларыйныя стравы.
  4. Выбірайце лёгкія дэсерты на аснове садавіны, ягад, жэле, ёгурта, тварагу.
  5. Не імкніцеся з'есці ўсё, што знаходзіцца на стале. Пакладзіце на талерку 3-4 стравы і павольна ўжывайце іх, смакуючы кожны кавалачак. Бо стрававальнай сістэме складана справіцца з вялікай колькасцю разнастайнай ежы, яшчэ і атрыманай у такі позні час.
  6. Не злоўжывайце алкаголем. Па-першае, яго энергетычная каштоўнасць немалая. А па-другое, печань ажыццяўляе абясшкоджванне ў першую чаргу алкаголю, таму што ён з'яўляецца атрутай для арганізма. А клеткі печані будуць запаўняцца тлушчам. Перавагу варта аддаць сухому віну (100-150 мл), мінеральнай вадзе, звычайнай пітной вадзе з кавалачкам цытрыны, ну, морсу.
  7. Будзьце больш актыўнымі! Не забывайцеся на танцы, снежкі і горкі.

Поўная пацыентка пытаецца ў прафесара:

- Скажыце, доктар, якія практыкаванні я павінна выконваць для пахудзення?

- Я рэкамендую вам паварочваць галаву справа налева і злева направа, - адказаў ён.

- Як часта?

- Кожны раз, калі вас частуюць!

Жадаем усім здароўя і вясёлых святаў!

Матэрыялы на сайце 24health.by носяць інфармацыйны характар і прызначаныя для адукацыйных мэтаў. Інфармацыя не павінна выкарыстоўвацца ў якасці медыцынскіх рэкамендацый. Ставіць дыягназ і прызначае лячэнне толькі ваш урач. Рэдакцыя сайта не нясе адказнасці за магчымыя негатыўныя наступствы, якія ўзніклі ў выніку выкарыстання інфармацыі, размешчанай на сайце 24health.by.

91 0 6

Урач-дыетолаг, кандыдат медыцынскіх навук
Наверх